Затвори
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.
Вашето мнение е важно за нас.
Отказ
Изпрати

Уроци по персонален брандинг от Тръмп и Клинтън

Изграждането на личен бранд е водеща цел на всички предприемачи, мениджъри, професионалисти. От кого можем да се поучим в това отношение? Едни от най-активните са кандидатите за президенти, отбелязва американското сп. Inc. 

Ангажирани в най-интензивната политическа надпревара в историята на Съединените щати, това сега са Хилари Клинтън и Доналд Тръмп. Тяхната дейност със сигурност дава на маркетолозите редица ценни поуки. 

Бранд стратегът Карън Леланд изследва персоналният брандинг на всеки от двамата, успехите им и предизвикателствата. Прави го в нова книга - "The Brand Mapping Strategy: Design, Build, and Accelerate Your Brand". В нея авторката уверява, че успехът на всеки бранд и в бизнеса, и в политиката, и другаде, се свежда до това как той се представя по няколко ключови показатели. Сред тях е следното: 

1. Бранд по проект, не по подразбиране. 

Известният Доналд Тръмп ясно дефинира себе си като милиардер отцепник, който не дължи нищо на никого. Тръмп внимателно измайстори публичния си имидж на кандидат против статуквото, който с гордост му се противопоставя. Това, като стратегия, му позволи да го възприемат като повече от поредния политик бизнесмен. 

Клинтън: Въпреки че тя положи най-доброто от себе си да се представи като "квалифицираният", образован кандидат с умения за поста, много американци я свързаха с етикета на матрона, част от старата гвардия на вашингтонската политика. В последното време започна да проправи пътя си към бранд по дизайн, основан на директното, откровено говорене. 

Поука за личен брандинг: Всеки човек в бизнеса, от секретарката до главния изпълнителен директор, има нужда да оцени своето лично позициониране и какво има понастоящем, и да бъде внимателен доколко разполага с тези активи, с които се представя. След това трябва да се оцени влиянието на личния бранд - името ви представя ли ви така, както желаете? Работи ли за вас както искате? То създава ли околната среда и отговорите, които търсите? Ако не, трябва да поработите над това. 

2. Надслов. 

Клинтън към днешна дата създаде своя маркетингов надслов с "Аз съм жената кандидат". Това обаче не изигра добра роля сред поддръжниците на Сандърс и по-младите гласоподаватели. Разбира се, нейният статут на жена-кандидат за американски президент е исторически. Но експерти по имджа смятат, че би се представила по-добре, ако не изтъква това, което е видимо, а залага на друго съобщение. Например, както Обама изтъкваше, че е кандидатът на надеждата и промяната, а не че ще стане първият афро-американски президент. Това резонираше на по-обширна аудитория демократи и по-мащабна демография. 

Мотото на Тръмп "Make America Great Again" е проблем, а ноември приближава. Защото е трудно той да обясни каква му е основната идея с това изказване и да го преведе в специфични политики. 

Урок: Всеки човек трябва да може да се представя (като бранд) за по-малко от минута. Ако на коктейл ви попитат "С какво се занимавате?", трябва да можете да отговорите с няколко къси изречения, така че да задържите интереса на събеседника си. Ако не, водещото ви изказване има нужда от преработване. Освен това е важно да следите как реагират хората, като им го поднасяте. 

3. История с подпис. 

Вместо да се фокусира върху как миналото го е оформило като подходящ за президент кандидат, Тръмп акцентира върху проблемите, които среща Америка като причина да се състезава за поста. Като го прави, той изпуска възможността да се свърже с по-голяма, по-историческа причина да се кандидатира. 

След победата си в Калифорния на Супервторника, тя разказа за майка си за влиянието, което е имала върху живота й, и как начинът, по който е отраснала, е проправил пътя й към държавната работа. Клинтън умело интегрира историята си в разказа и свърза точките от миналото с днешния успех. 

Урок: Никога не подценявайте силата на една добра история. Мощната и истинска, вярна история е разказ за това откъде сте дошли и какво ви е повлияло по пътя, за да работите с клиентите, колегите, служителите. Трябва да сте по-уникални, за да се изкачвате нагоре в стълбицата на развитието. Най-добрите марки са съставени от много, допълнителни съобщения, които ги изтъкават, за да оформят задълбочена комуникация.

Източник:сп.Мениджър