Затвори
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.
Вашето мнение е важно за нас.
Отказ
Изпрати

Рекламата на бъдещето

Рекламата на бъдещето не привлича внимание, а създава връзки. 

Това е тезата на Пол Адамс, глобален бранд мениджър, цитиран от сп. Entrepreneur. 

Идва краят на епохата с директната рекламна атака на потребителя (in-your-face marketing). След нея ще настъпи нова форма на реклама, зависима от множество дребни интеракции, извършени във времето, коментира Адамс. 

Професията му е дала възможност да прекарва дните си като изследва и измисля нови начини бизнесът и хората да комуникират и взаимодействат в социалната мрежа, пишат в сайта на сп. Entrepreneur. Преди това е бил старши изследовател потребителско преживяване в Google.

Адамс твърди, че за да достигнат истински съвременните клиенти, компаниите и марките ще се нуждаят много повече от изграждането на връзки с тях, вместо само да опитват да хващат вниманието им с рекламна визия, или да използват дезинтеграцията като рекламен инструмент. С други думи, маркетолозите трябва да бъдат по-скоро прогресивни, вместо агресивни, и да добавят поредното, пето „P” в традиционния маркетинг микс – участието (Participation), след продукта, цената, дистрибуцията и промоцията (Product, Price, Place and Promotion).

До голяма степен по същия начин, както изграждаме приятелства в период от време, цяло поколение рекламисти ще се нуждаят от план за маркетинг сценариите, които се въртят около концепцията за изграждане на връзки. Често правим нови запознанства чрез общи приятели, откриваме, че имаме подобни интереси и преди да разберем, вече прекарваме уикендите си с новите хора, навлезли в живота ни. Трябва да изграждаме връзки с потенциални клиенти по същия начин. Можем да започнем този процес като промотираме марките чрез включването им в по-голям разговор или вече течаща дискусия. Тук Адамс подчертава: говорим за дребни, тънки и леки интеракции, не тежко присъствие.

В мрежата има колосално количество информация, която ни е трудно да възприемем и нямаме достатъчно време на погълнем. В резултат от това, най-добрият начин да представяме нови продукти, съдържание или идеи на потребителите е като естествено, с лек похват и деликатно се вписваме в интеракциите от потребител на потребител (реклама от уста на уста).

В идните години интернет ще се развие в насока да стане по-персонализиран към индивидуалните ни нужди и изисквания, смята Адамс. Уеб-сайтовете ще включват информация, която в по-голяма степен се отнася до конкретните ни желания, нужди и дори мечти. Тази персонализация, стимулирана от потребителското преживяване онлайн, трябва без да се натрапва да посреща хората с информация за това какво гледат приятелите им и хората, с които са свързани в мрежата, какво четат, какво препоръчват, коментират и т.н. Тя трябва да се придвижи и да настъпи, за да замести случайните дисплейни реклами, изскачащите рекламни съобщения или банер рекламата. Защото тези директни, „тежки“ реклами ще отпаднат, както много други остарели процеси и технологии, убеден е той.

Източник:сп.Мениджър