Затвори
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.
Вашето мнение е важно за нас.
Отказ
Изпрати

Маркетинг на аутсорсинг

Не е тайна, че през годините много от компаниите, които се свиха, потърсиха аутсорсинг за маркетинга си.

Това може да е решение, което намалява разходите и запълва определени корпоративни функции. Аутсорсингът стана съществен аспект от бизнес стратегиите, в които се включва и маркетинг функция. Той позволява на фирмата да наложи фокус върху продуктовото развитие и цялостните операции. Елиминира закъснялата нужда да се съкратят определен брой хора на пълен работен ден. Чрез него се избягва това да се възлагат още, допълнителни задачи на и без това претрупаните с работа, стресирани служители.

Много маркетинг консултанти в Европа, Азия и света помагат на компаниите да предлагат ефективно на пазара продуктите и услугите си без да се налага да разширяват вътрешния си маркетинг отдел. Често те успяват да предложат същите услуги като маркетолозите на фирмата, но на половин цена.

Чрез аутсорсинг могат да се спечелят специализирани умения и експертна оценка и да се добие по-независима, външна гледна точка за продукта или услугата. Тази практика първоначално може да е плашеща, но има някои важни неща, за които мениджърите, решили да поверят маркетинга на външна фирма трябва да се оглеждат, когато избират коя да бъде тя. Тук следват няколко важни за оценката фактори.

Експертна област. Първо, разберете в какво точно е специализирана фирмата. Има няколко варианта. 

  • Маркетинг, свързан с търсенето в интернет и оптимизация (Search Engine Marketing + Optimization);
  • Брандинг;
  • Позициониране;
  • Стратегически маркетинг и развитие на планирането;
  • Интернет маркетинг стратегии и развитие на планирането;
  • Продажби и маркетинг кампании;
  • Обучения по маркетинг, семинари, работни групи;
  • Други.

Изберете в кои области имате нужда от помощ и се обърнете към съответните консултанти.

След това попитайте за препоръки от клиенти. Никога не наемайте маркетинг консултанти, без да са ви ги препоръчали. Може да се впечатлите от презентациите и брошурите, с които ще опитат да ви убедят. Истината обаче е, че вие имате нужда от доказателства за постигнатите резултати. Поискайте да ви разкажат за свои успешни проекти и да разберете повече за областите, от които сте заинтересовани.

Помолете също да разберете за сертификати и членства на конкретните консултанти, към които обмисляте да се обърнете.

Поискайте да узнаете забележителните постижения на тези маркетинг специалисти.

Направете точна договорка за заплащането. Преди да подпишете каквото и да е споразумение за съвместна работа и да се ангажирате, обмислете структурата на заплащането. Важно е дали тя ще бъде основана на заплащане за събития, дали ще се изплаща всичко накуп предварително или свършената работа ще се възнаграждава според изпълнението и някакви очаквания? От ключово значение е да знаете много добре колко ще бъдете таксувани и как.

Източник: сп.Мениджър