Затвори
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.
Вашето мнение е важно за нас.
Отказ
Изпрати

Фейсбук тества опция за публикуване на обяви за работа

През последните седмици стана ясно, че социалната мрежа Фейсбук тества нова функция за публикуване на обяви за работни места. Опцията се нарича “Jobs” и е част от полето “Manage Tabs” в страниците на социалната платформа.
      “Jobs” ще дава възможност на администраторите на корпоративни страници да публикуват обяви за работа и да получават кандидатури от заинтересованите потребители. С това свое действие екипът на Фейсбук потвърждава намерениета си да се включи в нишата за подбор на персонал (recruitment). Досега също имаше възможност подобен раздел да стане част от дадена страница, но след допълнителни действия за интегриране на такъв раздел.
      По отношение на таба “Jobs” към момента е ясно, че в него ще могат да се публикуват обяви с информация за позиция, работно време, информация за длъжността. За потенциалните кандидати ще има бутон “Apply now”, като при неговото натискане ще се появява формуляр за кандидатстване, който ще бъде частично попълнен с актуалната информация от профила на потребителя. Заявката за работа ще се получава от администратора на дадена страница като съобщение в социалната мрежа. Самата обява за работно място ще се появява заедно с останалите постове на страницата.
      Според говорител на американската компания Фейсбук предприема тази стъпка заради забелязано поведение в социалната мрежа, където компании публикуват свободните работни позиции в корпоративните си страници.
       Търсенето на кандидати за работа в социалните платформи е част от модерния подбор на кадри, при който HR мениджърите търсят подходящи кандидати за дадена позиция чрез социалните платформи, особено изцяло професионално ориентирани като LinkedIn и Probook.
      Агенциите за подбор на персонал, както работодателите и търсещите работа, отдавна са създали възможности за търсене и предлагане на работа в социалната платформа Фейсбук. Много компании избират да публикуват обява за работа под формата на обикновена публикация в своята корпоративна страница. Съществуват и групи за работодатели потенциални служители, в които се публикува актуална информация за свободни работни места или за необходимост от специалист за отделен проект в дадена сфера.
      Всъщност Фейсбук прави крачки в посока на улесняване на търсенето и предлагането на работни позиции през последните години. През 2012г. стартира Social Jobs – приложение, което интегрира на едно място обяви за работни места от редица водещи сайтове за работа в световен мащаб. Приложението е част от проекта Social Jobs Partnership, в който Фейсбук си сътрудничи с Министерството на труда на САЩ, Националната асоциация на колежите и работодателите и работодателските организации, а неговата цел е срещането на кандидати за работа и организации чрез социалните мрежи.
      Следващата стъпка е представянето на новата търсачка на Фейсбук, Graph Search, през 2013г. Нововъведението подобри начините за търсене в огромната база данни на социалната платформа. Graph Search дава възможност за по-прецизно търсене на хора, снимки, видео, места, групи, фрази, свързани с интереси, и др. За HR мениджърите търсачката позволява да търсят специалисти в социалната мрежа спрямо информацията за тяхната работна позиция, професионално направление, местоживеене, образование и др., както и да се свързват директно с подходящите хора.  
      През 2015г. от Фейсбук експериментираха с т.нар. „profile tags“, които могат да се добавят към потребителски профил, видимостта им е публична и приличат т.нар. “Skills & endorsements” в LinkedIn.
       Безспорно най-голямата стъпка Фейсбук предприема с тестването на  таба “Jobs”. Все още няма яснота дали тази опция ще стане достъпна за всички администратори, кога ще се случи това или какъв ще е финалният ѝ вид. Макар да няма информация по въпроса, експерти прогнозират, че най-вероятно функцията ще бъде платена, като за промотиране на постове тип обява за работа ще бъде въведено плащане по модела на спонсорираните съобщения от компаниите.
     За HR мениджърите табът “Jobs” е още един канал за намиране на подходящи кандидати и те ще могат да достигат до аудитория от 1.75 млрд души, колкото приблизително наброяват потребителите на Фейсбук. За самите потребители новата функция е вид гаранция за достоверност на обявите за работа. Причината са фалшиви и заблуждаващи обяви, които циркулират в социалната мрежа, като официално публикуване на обяви от организациите е начин такива нелоялни практики да намалеят.