Затвори
Изпратете своето запитване, коментар или препоръка и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.
Вашето мнение е важно за нас.
Отказ
Изпрати

7 знака че сте лидер, който хората биха последвали

Понякога може да е трудно да преценим как се справяме като шеф.

Отчетите не показват негативното ни влияние върху ефективността на служителите, или пък това, с което се справяме най-добре, и което те биха искали да правим по-често. Най-доброто решение тогава е да ги попитаме директно и да поискаме искрена оценка от тях. Откъде, обаче, да започнем?

Тук следват 7 знака, определени въз основа на научни изследвания и експертно мнение, които показват, че вършите страхотна работа по сплотяването и мотивирането на вашия екип.

Преценете доколко всяко едно от тези качества, или начин на поведение, е характерно за вас, и потърсете мнение на служителите си, за да видите дали представата ви съвпада с тяхната.

1. Позитивни сте.

Проучване от 2015 година показва, че щастливите хора са по-ефективни лидери. Причината идва от факта, че те са по-склонни да използват „трансформационно лидерство“, което означава, че са особено добри във вдъхновяването и мотивирането на своите служители, както и в интелектуалното им стимулиране.

Друг интересен резултат от изследването твърди, че позитивността е по-добър показател за ефективността на лидерите дори и от екстровертността, която обикновено се асоциира с успешните шефове.

Това не означава да започнете да се усмихвате изкуствено и да се смеете на всяка офис среща. Тези данни ще бъдат от полза най-вече за хората, които търсят да назначат бъдещи лидери.

2. Не се страхувате от промяната.

Младите мениджъри са възприемани като по-ефективни от по-възрастните си колеги, според проучване, което включва повече от 65 000 ръководители, организирано от консултантската агенция за развитие на лидери Zenger/Folkman.

Питате се защо? Младите са по-отворени към новото.

Според агенцията, относителната липса на опит при по-младите може да означава, че те са по оптимистично настроени към промените, които се предлагат, и са по-склонни да правят реформи.  

3. Станали сте спокойни и предвидими. 

Технически терминът е „емоционална зрялост“, което означава да бъдеш стабилен, любезен и съвестен.

„Най добрите мениджъри в света са стабилни, а не емоционални, последователни, а не хаотични, учтиви и внимателни“, пише Томас Чаморо-Премузик, професор по бизнес психология, в Harvard Business Review. 

Смята се, например, че това може да е причината главният изпълнителен директор на Google Сундар Пичай да е толкова успешен. За разлика от „емоционално нестабилния“ Стив Джобс, Пичай е предвидим и скромен. Той предпочита да стои далеч от светлината на прожекторите.

Ако искате да поведете екипа си по пътя към величието, най-разумният избор е да последвате примера на Пичай, а не този на Джобс.

4. Почтени сте.

Чаморо-Премузик също така предполага, че почтеността е ключов компонент от ефективното лидерство. Неетичните действия могат единствено да подкопаят репутацията на мениджъра и тази на организацията, за която работи.

Психологът Травис Брадбъри подчертава няколко капана, които могат да поставят почтеността на един лидер под въпрос. Един от тях е мисълта, че всичко се върти около него. По-добре е той активно да настоява за критики и въпроси, отправени към начина му на работа. Друга клопка се крие в микроменажирането. Разберете, че продуктивността изглежда по различен начин за лидерите и за отделните служители. Дайте възможност на хората сами да се справят с работата.

5. Работите усърдно.

Според дългогодишни изследвани, добросъвестността (склонността да бъдете организирани и трудолюбиви) е една от най-важните черти, от която зависи успехът. Съвестните хора са по-склонни да бъдат мениджъри и е по-вероятно да бъдат добри в своята работа.

6. Имате ясна визия и идеи. 

Друго изследване на Zenger/Folkman открива, че най-важното качество на иновативните лидери е способността „ясно и точно да опишат своята визия за бъдещето“.

Разработването и изпълнението на тази визия, обаче, е по-лесно на думи, отколкото на дела.

Сюзан Бейтс, лидерски консултант и автор, заявява, че при нея идват мениджъри, които нямат идея за бъдещето или способност да опишат картината, която искат да реализират, да разпознаят настоящите и бъдещите тенденции и да направят така, че всички да са на една и съща страница.

Една стратегия, която Бейтс използва, за да помогне на тези лидери, се нарича „Голямата Идея“. Тя свежда сложни за разбиране идеи и концепции до ясни и убедителни изказвания в не повече от 25 думи, които да изразят тяхната визия. Изказването трябва да има три части: предложение, резултат и ползи.

7. Уважавате колегите си. 

Проучване, включващо близо 20 000 служители по цял свят, установява, че най-важната лидерска черта за създаване на добри взаимоотношения е проявата на уважение.

„Служителите, които се чувстват уважавани от своите лидери, са 55% по-отдадени на своята работа и шансът те да останат в настоящата си организация е 1.1 пъти по-голям“, пише съавтора на проучването Кристин Поратх за Harvard Business Review.  

Тя отбелязва, че цели 54% от хората в изследването са споделили, че не чувстват уважение на работното място. Препоръчва лидерите да създадат култура на уважение като наблюдават за грубо и непристойно поведение още при първите срещи при наемане на нови лица.  

По материал от Businessinsider.com

Източник:сп.Мениджър